Σελίδες

Σάββατο, 7 Σεπτεμβρίου 2013

Το μεν πνεύμα πρόθυμον, η δε σαρξ ασθενής






Ισως ο τιτλος δεν ειναι ο ποιο καταλληλος ....αλλα ειναι επικαιρος...το πνευμα -ψυχη-νους ...

το αθανατο το αιωνιο ...και απο την αλλη το σωμα -υλη το υποκειμενο το φθαρτο το θνητο...

το σωμα σαν υλη εχει σχημα και ογκο και ειναι ακινητο.....το πνευμα η ψυχη ..δεν εχει σχημα 

ογκο και βαρος ... η ψυχη εχει κινηση ειναι αυτοκινουμενη...η ψυχη ειναι ο αιθερας ...

οπως το σωμα θελει τροφη...υλικη για να ζησει ..οσο διαστημα  η φυση το επιτρεψει...

αλλο τοσο η ψυχη ο νους ..θελει πνευματικη τροφη ..την γνωση την παιδεια,,,,

εαν δεν υπηρχε το πνευμα-ψυχη δεν θα υπηρχε Πολιτισμος Επιστημες τεχνες ...

η ψυχη ειναι αγνη αθωα...δεν υπαρχει κακια ..μοχθηροτητα...ειναι κατι σαν τα μωρα....

αθωα...οσο καλλιεργεις την ψυχη...τοσο καλυτερα αποτελεσματα εχεις...

νους υγιης εν σωματι υγιει....

ο Πλατωνας ..ο Αριστοτελης εχουν δωσει τις ερμηνειες το τι ειναι ψυχη...

"Το μεν πνεύμα πρόθυμον, η δε σαρξ ασθενής" (Το πνεύμα είναι πρόθυμο, η σάρκα όμως αδύνατη). Τη χρησιμοποιούμε όταν θέλουμε να σημειώσουμε, να τονίσουμε, ότι υπάρχει βούληση, αλλά το σώμα δυσκολεύει. Θέλουμε να κάνουμε κάτι, αλλά το σώμα μας δεν μας βοηθάει...

Ἀριστοτέλους

Περὶ Ψυχῆς

Γενικός ορισμός της ψυχής.—Η ψυχή είναι η πρώτη εντελέχεια σώματος φυσικού (ουχί τεχνητού) οργανικού (έχοντος όργανα αναγκαία προς το ζην). Είναι το είδος και η ουσία του σώματος. Επακόλουθα του ορισμού τούτου. Η ψυχή αχώριστος από του σώματος.
Επειδή δε τούτο είναι σώμα τοιούτον, έχον δήλα δη ζωήν, το σώμα δεν δύναται να είναι ψυχή. Διότι το σώμα δεν είναι εξ εκείνων τα οποία κατηγορούνται εις υποκείμενόν τι, αλλά αυτό μάλλον είναι υποκείμενον και ύλη. Αναγκαίως άρα η ψυχή είναι ουσία, ήτοι είναι είδος σώματος φυσικού, όπερ έχει δυνάμει (3) ζωήν. Αλλ' η ουσία είναι εντελέχεια. Η ψυχή λοιπόν είναι εντελέχεια σώματος τοιούτου, οίον είπομεν.
Αλλ' η εντελέχεια λέγεται κατά δύο τρόπους αναλόγους ο μεν προς την επιστήμην, ο δε προς την θεωρίαν. Φανερόν είναι λοιπόν ότι η ψυχή είναι ως η επιστήμη. Διότι εν τη υπάρξει της ψυχής εμπεριέχεται και ύπνος και εγρήγορσις, αναλογεί δε η μεν εγρήγορσις προς την θεωρίαν, ο δε ύπνος προς την έξιν ή κατοχήν της γνώσεως άνευ ενεργείας. Πρότερα όμως κατά την γένεσιν εφ' ενός και του αυτού πράγματος είναι η επιστήμη (4). Δια ταύτα η ψυχή είναι η πρώτη εντελέχεια (5) φυσικού σώματος, όπερ δυνάμει έχει ζωήν.
εντελέχεια θηλυκό μόνο στον ενικό
Ἡ ψυχή ἐστιν ἐντελέχεια ἡ πρώτη σώματος φυσικοῦ δυνάμει ζωήν ἔχοντος (Αριστοτέλης)
δεν θα επεκταθω αλλο...ο αριστοτελης ..οπως  και ο Πλατων τα εχουν αναλυσει αρκετα...ο Πλατων εχει πει οτι η ψυχη το πνευμα ειναι το Εν

η αρχη των παντων...

αλλα ας παμε παρακατω...η μαζα ...ειναι υλη...ακινητη...

χωρις ψυχη...δεν υπαρχει κινηση...και εδω ειναι το λαθος ...

που εχουν οι τυχοδιωκτες της υποκρισιας...με την διαστρεβλωση των παντων...χωρις γνωσεις και παιδεια ..δεν πανε πουθενα...

και εδω θα πω ...συν Αθηνα και χειρα κινει...

χωρις γνωσεις και παιδεια οι τυχοδιωκτες ..δεν πανε πουθενα...με την μαζα...η πλανη....και η ανοησια εχουν παρει τελος......

και οταν λεω μαζα....μειοψηφιες ομαδουλες ...της αγνοιας...
που δεν παιζουν κανενα ρολο...που σαν υλη ειναι φθαρτη...το θνητον..
και για αυτον τον λογο εχασαν οριστικα...και πανε στο περιθωριο της Ιστοριας ...

για οσους-ες ..το καταλαβουν ..
και ο νοων νοειτω...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου